Naam verbonden partij | Taakveld | |||||||
Vennootschappen en coöperaties | ||||||||
Brainport Development N.V. | 3.1 | |||||||
Korte toelichting | Brainport Development draagt bij aan de economische structuurversterking van Brainport Eindhoven, waaronder diversificatie van de regionale economie, versterking van het vestigingsklimaat en een toename van werkgelegenheid. De onderneming stimuleert en realiseert projecten en programma’s, promoot Brainport Eindhoven in binnen- en buitenland, en ontwikkelt, lobbyt en monitort de regionaal-economische strategie van de triple helix (Stichting Brainport), Brainport Next Generation. | |||||||
Vestigingsplaats | Eindhoven | |||||||
Doelstelling en openbaar belang | Brainport Development draagt bij aan de economische structuurversterking van Brainport Eindhoven, versterking van het vestigingsklimaat en een toename van werkgelegenheid. Dat doet de onderneming door het stimuleren en realiseren van projecten en programma’s, het promoten van Brainport Eindhoven in binnen- en buitenland, en het ontwikkelen en monitoren van de regionaal-economische strategie van de triple helix (Stichting Brainport). | |||||||
Inzicht bestuurlijk belang | 14,52% aandelenbelang (aandelen A) en daaraan gekoppeld stemrecht in AvA. De andere publieke aandeelhouders (‘A’- aandeelhouders) zijn: de Metropoolregio Eindhoven (24,73%), de gemeente Helmond (5,27%), de gemeente Veldhoven (3,25%) en de gemeente Best (2,23%). De houder van de B-aandelen (de Stichting Brainport (50%) bepaalt de strategie van de vennootschap. De publieke aandeelhouders (A-aandelen) hebben de zeggenschap over de financiën/bedrijfsvoering. | |||||||
Wisselingen bestuur / RvC / RvT | Algemeen directeur van Brainport Development is de heer Van Nunen. Hij is (enig) statutair bestuurder van de vennootschap. De leden van de raad van commissarissen zijn: de heer Van Ham, de heer. Nelissen en de heer Van der Beek. | |||||||
Wet Normering Topinkomens | Er wordt voldaan aan de voorwaarden met betrekking tot normering van topinkomens. Hoewel Brainport Development formeel niet onder de werkingssfeer van de WNT valt, wil de vennootschap vanwege zijn (deels) publieke aandeelhouders en financiering buiten twijfel hebben dat ten allen tijde wordt voldaan aan deze wettelijke norm, ook bij een eventuele toekomstige 2-hoofdige directie (waarin de statuten voorzien). In het bezoldigingsbeleid is expliciet opgenomen dat de beloningscomponenten in het bezoldigingsbeleid tezamen de bezoldigingsnorm, die voortkomt uit de WNT, niet mag overschrijden. Dit is door de AvA van 18 mei 2017 bekrachtigd. | |||||||
Maatsch. verantwoord ondernemen | De vennootschap heeft ten doel het creëren van een duurzaam en innovatief ecosysteem dat internationaal kan concurreren en zo de basis vormt voor welvaart en welzijn in de regio en daarbuiten. | |||||||
Geleverde prestaties | De strategische koers van de Stichting Brainport (vastgelegd in het plan Brainport Next Generation) is vertaald in een door de AvA vastgesteld meerjarenplan voor de periode 2017-2020. Dit meerjarenplan draagt bij aan de economische structuurversterking van Brainport Eindhoven, waaronder diversificatie van de regionale economie, minder conjunctuurgevoelige economische groei, versterking van het vestigingsklimaat en een toename van werkgelegenheid. Focus in het meerjarenplan ligt op de versterking van de verbinding tussen onderwijs en arbeidsmarkt, meer startende en groeiende bedrijven en verdere internationalisering van de regio. Op het meerjarenplan zijn de Jaarplannen 2017, 2018, 2019 en 2020 gebaseerd. In 2019 is gestart met het opstellen van een nieuw meerjarenpan voor de periode 2021-2024. Onder Brainport Development NV (100% aandeelhouder) hangt ook het Regiofonds Brainport BV. Via de regiodeal wordt door rijk en regio gezamenlijk voor €370 miljoen geïnvesteerd in de regio. Hiervan is €130 miljoen afkomstig van het rijk. Een eenmalige extra impuls voor een aantal concrete en aanvullende investeringen op het gebied van het voorzieningenniveau, aantrekken en behouden van talent (op alle onderwijsniveaus) en innovaties met een maatschappelijke impact. De Rijksmiddelen uit de Regio Deal Brainport Eindhoven (€130 miljoen) zullen gedurende vier jaar (2018-2021) naar projecten van de Triple Helixpartners in de regio stromen. Het bestuur van Regiofonds Brainport BV berust bij de stichting Brainport die ook bepalend is bij de toekenning van de Rijksmiddelen aan projecten. De uitvoering van de Regio Deal Brainport Eindhoven eindigt op 31 december 2025 tenzij door de contractpartners eerder, uiterlijk 1 juli 2025, tot een verlenging wordt besloten. De oplevering van de eindevaluatie gebeurt uiterlijk 1 september 2026. Naar huidige verwachting zullen de middelen van Regiofonds Brainport BV dan ook uitgeput zijn en zal de dochteronderneming enige tijd daarna worden opgeheven. | |||||||
Belangrijkste ontw. en wijz. risico's | Regio Deal Brainport Eindhoven: De ‘Regio Deal’ bevat de kaders waarbinnen partijen zich inspannen om de bijdrage van 130 miljoen euro die het rijk vanuit de Regio Envelop heeft gereserveerd voor Brainport Eindhoven in te zetten. De financiële stroom van middelen loopt via de begroting van gemeente Eindhoven, doordat het geld via een decentralisatie uitkering aan gemeente Eindhoven wordt verstrekt, die het vervolgens doorzet via een incidentele subsidie naar een regiofonds onder beheer en aansturing van Stichting Brainport (‘Regiofonds Brainport BV’, een 100% dochteronderneming van Brainport Development NV). De risico’s voor de financiële positie van de gemeente zijn over het algemeen beperkt. Voor financiële risico´s die voort zouden kunnen komen uit de door de vennootschap ontwikkelde en uitgevoerde projecten wordt binnen de onderneming een weerstandvermogen opgebouwd. Op basis van het risicoprofiel heeft de AvA in mei 2016 de hoogte van het weerstandsvermogen bepaald op € 2,8 mln. Ultimo 2017 bedroeg het weerstandsvermogen € 2,4 mln. Positieve resultaten zullen toekomstig dan ook aan het eigen vermogen worden toegevoegd. De Belastingdienst en Brainport Development NV zijn samen het traject horizontaal toezicht ingegaan. Het strategisch behandelplan betreft een schriftelijke weergave van de onderwerpen die op verschillende momenten met elkaar zijn besproken en afgestemd. Op 27 februari 2019 is de analyse van de door Brainport uitgevoerde monitoring van de fiscale beheersingsmaatregelen besproken. Het behandelplan van de Belastingdienst is hierop afgestemd. Brainport heeft de werking van het Tax Control Framework getoetst. Hieruit is gebleken dat de interne beheersmaatregels werken en de fiscale risico’s beperkt zijn. De snelle verspreiding van het coronavirus en de daarop volgende maatregelen van het Kabinet vanaf 12 maart 2020 hadden een stevig effect op de geplande activiteiten van de vennootschap. Met name de onderwijsprojecten (Talentenpijler) en geplande grotere evenementen (o.a. DTW2020) vertraagden hierdoor of kwamen in het geheel stil te liggen, medewerkers uit die programma’s werden ingezet ten behoeve van coronanoodmaatregelen. De niet-geplande terugloop in projectinkomsten is - in financieel opzicht - in 2020 door de vennootschap opgevangen door besparingen op inhuur van medewerkers en out-of-pocket (project)kosten. Hoewel inhoudelijke resultaten uit projecten door het effect van corona vertragen, wordt er in financieel opzicht geen risico voorzien. | |||||||
Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020 | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 | 2019 | |||
11 | 2.839 | 3.277 | 2 | 2.317 | 3.266 | |||
Toelichting finan- | Financiële informatie op basis van de definitieve jaarrekening Brainport Development 2020. | |||||||
Breedband Regio Eindhoven B.V. | 3.1 | |||||||
Korte toelichting | Breedband draagt bij aan het vestigingsklimaat voor bedrijven door het in eigendom verwerven, exploiteren en beheren, dan wel het op andere wijze realiseren van glasvezelinfrastructuur in de regio Eindhoven ten behoeve van bedrijven en instellingen. Vanuit maatschappelijk perspectief is BRE is een deelneming met een strategisch karakter voor het realiseren van de ambities van de gemeente Eindhoven op het gebied van digitalisering. De coronacrisis heeft het belang en noodzaak van excellente digitale infrastructuur nog eens extra onderstreept. Meer en meer is digitale connectiviteit een nutsfunctie geworden waarvan goede borging van het publiek belang aan de orde is. | |||||||
Vestigingsplaats | Eindhoven | |||||||
Doelstelling en openbaar belang | Breedband draagt bij aan het vestigingsklimaat voor bedrijven door het in eigendom verwerven, exploiteren en beheren, dan wel het op andere wijze realiseren van glasvezelinfrastructuur in de regio Eindhoven ten behoeve van bedrijven en instellingen. Vanuit maatschappelijk perspectief is BRE is een deelneming met een strategisch karakter voor het realiseren van de ambities van de gemeente Eindhoven op het gebied van digitalisering. De coronacrisis heeft het belang en noodzaak van excellente digitale infrastructuur nog eens extra onderstreept. Meer en meer is digitale connectiviteit een nutsfunctie geworden waarvan goede borging van het publiek belang aan de orde is. | |||||||
Inzicht bestuurlijk belang | Gemeente Eindhoven 30,7% van de aandelen. Andere belangrijke aandeelhouders zijn Stichting Woonbedrijf SWS HhvL (12,3 %), Stichting De Vitalis Zorg Groep (6,8 %), Stichting beheer Activa Summa (6,8 %) en Trudo Lichtrijk B.V. (5,9 %). | |||||||
Wisselingen bestuur / RvC / RvT | n.v.t. | |||||||
Wet Normering Topinkomens | Er wordt voldaan aan de voorwaarden met betrekking tot normering van topinkomens. | |||||||
Maatsch. verantwoord ondernemen | Indien van toepassing wordt hiervoor bij de AvA-vergaderingen aandacht gevraagd. | |||||||
Geleverde prestaties | BRE is verantwoordelijk voor het beheer, onderhoud en eventuele uitbreiding van het BRE netwerk voor haar aandeelhouders en andere klanten. Daarnaast is BRE verantwoordelijk voor het beheer en de exploitatie van de EFX (een neutraal en onafhankelijk knooppunt voor communicatienetwerken, met name glasvezelnetwerken). Via BRE/EFX worden honderden bedrijven en instellingen en een groot aantal huishoudens voorzien van een hoogwaardige breedbandverbinding . Met de nieuwe locatie aan de Dorgelolaan en de vervanging van de Switch is ruimte ontstaan ruimte voor verdere groei van hun activiteiten. Er is sprake van een positieve trend in de ontwikkeling van klanten en omzet. Voor een aantal grotere projecten zijn opdrachten ontvangen zoals verkeersregelinstallaties (VRI’s) gemeente Eindhoven, Inzicht verlicht van Gemeente Eindhoven, Consultatiezorg GGD Brabant-Zuidoost. | |||||||
Belangrijkste ontw. en wijz. risico's | De nieuwe locatie aan de Dorgelolaan en de vervanging van de Switch hebben om stevige investeringen gevraagd. Het jaar 2020 laat in tegenstelling tot de begroting 2020 een voordelig resultaat van € 306.000 zien. De begroting 2020 ging nog uit van een verlies van € 88.500. De meerjarige planning geeft aan dat het herstel zich verder voortzet. De begroting 2021 laat voor het eerst sinds jaren een voordelig resultaat zien. De meerjarenprognose geeft aan dat de stand van de algemene reserve in de jaren 2020 tot en met 2023 negatief zal zijn. Echter het totaal eigen vermogen inclusief aandelenkapitaal blijft ook in deze jaren positief. Gemeente Eindhoven beschouwt deze ontwikkeling daarom als een tijdelijke en niet als een duurzame waardevermindering. Op basis van de te verwachten positieve ontwikkelingen van het exploitatieresultaat vanaf het boekjaar 2021 zien wij geen aanleiding om onze deelname af te waarderen. | |||||||
Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | |||
2020 | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 | 2019 | |||
306 | 1.016 | 3.892 | -356 | 975 | 3.586 | |||
Toelichting finan- | Betreft de conceptcijfers 2020 en ligt ter beoordeling bij de accountant. Tevens dienen de conceptcijfers nog te worden vastgesteld door de algemene vergadering van aandeelhouders. | |||||||
Flight Forum Beheer B.V. | 3.2 | |||||||
Korte toelichting | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Vestigingsplaats | Eindhoven | |||||||
Doelstelling en openbaar belang | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Inzicht bestuurlijk belang | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Wisselingen bestuur / RvC / RvT | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Wet Normering Topinkomens | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Maatsch. verantwoord ondernemen | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Geleverde prestaties | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Belangrijkste ontw. en wijz. risico's | Zie Flight Forum C.V. | |||||||
Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | |||
2020 | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 | 2019 | |||
0 | 14 | 18 | 0 | 19 | 18 | |||
Toelichting finan- | Betreft voorlopige jaarcijfers 2020. | |||||||
Flight Forum C.V. | 3.2 | |||||||
Korte toelichting | Dit betreft een samenwerkingsverband met Schiphol Real Estate voor de ontwikkeling van een innovatief en kwalitatief hoogstaand businesspark nabij Eindhoven Airport. De ontwikkeling van dit terrein versterkt de economie van Eindhoven. Het versterkt het vestigingsklimaat, het zorgt voor nieuwe bedrijvigheid en uitbreiding van bestaande bedrijvigheid en dit bevordert weer een toename van werkgelegenheid. | |||||||
Vestigingsplaats | Eindhoven | |||||||
Doelstelling en openbaar belang | Dit betreft een samenwerkingsverband met Schiphol Real Estate voor de ontwikkeling van een innovatief en kwalitatief hoogstaand businesspark nabij Eindhoven Airport. De ontwikkeling van dit terrein versterkt de economie van Eindhoven. Het versterkt het vestigingsklimaat, het zorgt voor nieuwe bedrijvigheid en uitbreiding van bestaande bedrijvigheid en dit bevordert weer een toename van werkgelegenheid. | |||||||
Inzicht bestuurlijk belang | Gemeente is als aandeelhouder vertegenwoordigd in de aandeelhoudersvergadering (50,95 % belang) van zowel de BV als de CV. De CV wordt bestuurd door de beherend vennoot (BV). De voorbereiding voor de AVA vergaderingen gebeurt vanuit sector economie en cultuur door de ambtelijke opdrachtgever Flight Forum. Dit in goed overleg met de betreffende gebiedsmanagers binnen het Ruimtelijk Domein. | |||||||
Wisselingen bestuur / RvC / RvT | Bestuur: Per 1 maart 2020 is de heer van Midden afgetreden als Directeur. Per 1 oktober 2020 is de heer Verschut als Directeur aangesteld (inhuur t/m 1 oktober 2021). | |||||||
Wet Normering Topinkomens | Er wordt voldaan aan de voorwaarden met betrekking tot normering van topinkomens. | |||||||
Maatsch. verantwoord ondernemen | De intentie is om Flight Forum als duurzaam businesspark verder te ontwikkelen. Het is de bedoeling het terrein verder te vergroenen, de fiets meer en prominenter te introduceren en mogelijk te maken en door te onderzoeken of een duurzame energie voorziening mogelijk is. | |||||||
Geleverde prestaties | In 2020 is door Flight Forum verder geïnvesteerd om de aantrekkelijkheid van het gebied te vergroten. De vergroening van de Noordelijke straatjes is afgerond en de plannen voor de vergroening van de Zuidelijke straatje zijn inmiddels concreet en zullen medio 2021 worden uitgevoerd. Ook is opdracht gegeven aan Karres & Brands om het ontwerp voor het Luchtruimplein zodanig aan te passen dat we hiermee binnen de op dit moment hiervoor beschikbare middelen wel een stap zetten om deze plek het groene visitekaartje van Flight Forum te laten zijn. | |||||||
Belangrijkste ontw. en wijz. risico's | In 2020 werd ook Flight Forum geconfronteerd met de gevolgen van het coronavirus. Dit heeft een forse impact gehad op de activiteiten van Flight Forum. Het is heel stil geworden op businesspark Flight Forum. Wat voor de langere termijn het huidige “thuiswerkexperiment” zal betekenen voor de vraag naar kantoren in het algemeen en op Flight Forum in het bijzonder - en daarmee voor de resterende ontwikkelopgave van ca. 50.000 m2 BVO - is op dit moment nog niet duidelijk. Een directe consequentie is dat er de komende periode naar verwachting weinig bereidheid is om te investeren in nieuwe kantoren op businesspark Flight Forum. In de loop van 2020 is er daarom voor gekozen om de versterking van de acquisitie voor 2020 on-hold te zetten en om deze tijd te benutten om alternatieve scenario’s voor de invulling van de resterende uit te geven kavels van Flight Forum in beeld te brengen. Belangrijke aspecten hierbij zijn de markt, de (beperkingen als gevolg van) regelgeving en een financiële analyse. Na afronding van dit onderzoek (februari 2021) worden de verschillende scenario’s besproken met de aandeelhouders, waarbij het draagvlak ook een belangrijk onderwerp van gesprek zal zijn. Dit onderzoek zal medio 2021 resulteren in een gedragen ontwikkelstrategie voor businesspark Flight Forum. Voor Flight Forum is het van belang dat er samenhang is tussen de visie voor het Luchthavengebied en de ontwikkelstrategie. Hiermee kunnen wij de ontwikkeling van Flight Forum naar een vitaal businesspark voortvarend ter hand nemen. Dit is mede / extra van belang met het oog op enkele huurcontracten die in 2021 expireren, waarvan het niet zeker is dat deze | |||||||
Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | |||
2020 | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 | 2019 | |||
-794 | 4.961 | 22.071 | 4.521 | 6.244 | 22.865 | |||
Toelichting finan- | De cijfers 2020 betreffen voorlopige jaarcijfers. In deze cijfers is een negatieve herwaardering op de parkeervoorzieningen verwerkt van € 720.000. Het resultaat exclusief deze herwaardering is € -159.000. De cijfers 2019 zijn gewijzigd ten opzichte van de vastgestelde jaarcijfers 2019, die zijn voorzien van een goedkeurende controleverklaring. Deze cijfers zijn namelijk achteraf gecorrigeerd vanwege hierin opgenomen waardering van de tijdelijke parkeerplekken (€ 1.140.000). Hiervan is het huidige standpunt (ook afgestemd met accountant) dat deze ten onrechte is doorgevoerd, omdat deze parkeerplaatsen onderdeel uitmaken van de ontwikkelopgave. | |||||||
Twice Eindhoven B.V. | 3.1 | |||||||
Korte toelichting | Twice stimuleert de totstandkoming en ontwikkeling van jonge, innovatieve technologie-ondernemingen in vier thematische bedrijvencentra op 2 innovatieve hotspots in Eindhoven. Doel is om kleinschalige innovatieve high tech bedrijven hoogwaardige (infrastructurele) faciliteiten en voorzieningen te bieden (waaronder huisvesting) en uit te laten stromen om de sociaal economische structuur te vergroten voor de Brainport Regio. Daarnaast ondersteunt Twice het ecosysteem door verbinding met het regionale netwerk van adviseurs, investeerders en andere interessante partners. Twice blijft daarmee uniek en daarmee van groot belang voor het Brainportvestigingsklimaat. Instroom -, uitbreiding- en uitstroom van bedrijven zijn de KPI parameters voor succes. | |||||||
Vestigingsplaats | Eindhoven | |||||||
Doelstelling en openbaar belang | Twice stimuleert de totstandkoming en ontwikkeling van jonge, innovatieve technologie-ondernemingen in vier thematische bedrijvencentra op 2 innovatieve hotspots in Eindhoven (Twinning 1999 - Bèta 2007 - Catalyst 2012 - Mµ 2013). Doel is om kleinschalige innovatieve high tech bedrijven hoogwaardige (infrastructurele) faciliteiten en voorzieningen te bieden (waaronder huisvesting) en uit te laten stromen om de sociaal economische structuur te vergroten voor de Brainport Regio. Daarnaast ondersteunt Twice het ecosysteem door verbinding met het regionale netwerk van adviseurs, investeerders en andere interessante partners. Twice blijft daarmee uniek en daarmee van groot belang voor het Brainportvestigingsklimaat. Instroom -, uitbreiding- en uitstroom van bedrijven zijn de KPI parameters voor succes. | |||||||
Inzicht bestuurlijk belang | Gemeente Eindhoven 20% aandelenbelang. Andere aandeelhouders: Brainport Development 20%, De Brabantse Ontwikkelmaatschappij 20%, De Rabobank 20%, TU/e 20%. Elk aandeel geeft recht tot het uitbrengen van één stem (1/5 deel van de zeggenschap). In 2016 is het proces rondom governance ingang gezet. In de Ava van 2 februari 2017 is de concept statutenwijziging op de agenda geweest. Daarin wordt het huidige afspiegelingsbeginsel verlaten en de aandeelhouders meer op afstand gezet. De facto was dat al het geval voor (enkel) aandeelhouder Eindhoven, gegeven ons gemeentelijk deelnemingenbeleid (externe commissaris), nu is voorgesteld dat dit ook voor de overige aandeelhouders geldt. Dat brengt aandeelhouder gemeente in dezelfde informatiepositie als de overige aandeelhouders (die uit hun eigen organisatie een commissaris voordroegen, in de praktijk een en dezelfde persoon daarvoor aanwezen en zo informatievoorsprong hadden op aandeelhouder gemeente). De statuten zijn bovendien geactualiseerd (Flex BV-wetgeving). Inmiddels is de wijziging geformaliseerd. | |||||||
Wisselingen bestuur / RvC / RvT | Tot 1 januari 2020 waren mevrouw Naus en mevrouw Van der Schoot gezamenlijk bestuurlijk bevoegd voor Twice Eindhoven B.V. Eind 2019 heeft de RvC aan de AVA voorgesteld om de toenmalige directeur “New Business” (Van de Schoot), die strategieontwikkeling in haar portefeuille heeft, te benoemen als éénhoofdige directeur van Twice. De AvA heeft met dit voorstel ingestemd. Mevrouw Naus heeft haar ‘oude functie’ als Manager Interne organisatie weer op zich genomen. | |||||||
Wet Normering Topinkomens | Er wordt voldaan aan de voorwaarden met betrekking tot normering van topinkomens. Mocht dit onderwerp bezoldiging op de agenda staan, neemt bij de voorbereiding op het agendapunt gemeente Eindhoven dit mee in haar advies richting de aandeelhouder. | |||||||
Maatsch. verantwoord ondernemen | Alle gebouwen van Twice hebben een prima duurzaamheidslabel, maar hier is eerder nog geen promotie aan gegeven. Twice erkent in de strategische roadmap dat duurzaamheid een belangrijk onderwerp is op de agenda van veel partijen. | |||||||
Geleverde prestaties | Het resultaat van Twice wordt bepaald door verhuur van gebouwen (bezettingsgraad). | |||||||
Belangrijkste ontw. en wijz. risico's | In 2020 heeft de directie / RvC van Twice twee sessies met de AvA belegd om te komen tot een aangepaste strategie, gericht op het verder ondersteunen van de doelgroep bij de groei van hun bedrijf. In de nieuwe strategie zijn 6 denklijnen geformuleerd, waarvan een denklijn van start is gegaan per eind 2020: de nieuwe doelgroep startups, middels een nieuwe 5e hub. Op de TU/e campus in een leegstaand pand gehuurd om de nieuwe doelgroep te ondersteunen in goedkope huisvesting. In de loop van 2021 zullen de overige denklijnen van deze strategie verder worden uitgewerkt en geïmplementeerd. | |||||||
Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | Resultaat | Vreemd vermogen | Eigen vermogen | |||
2020 | 2020 | 2020 | 2019 | 2019 | 2019 | |||
nnb | nnb | nnb | 773 | 12.784 | 6.624 | |||
Toelichting finan- | Jaarcijfers 2020 nog niet bekend. | |||||||
. |
Naam verbonden partij | Taakveld | |||||||
Vennootschappen en coöperaties | ||||||||
Brainport Development N.V. | 3.1 | |||||||
Breedband Regio Eindhoven B.V. | 3.1 | |||||||
Flight Forum Beheer B.V. | 3.2 | |||||||
Flight Forum C.V. | 3.2 | |||||||
Twice Eindhoven B.V. | 3.1 | |||||||
. |